-->
Raspuns la o intrebare
Zilele trecute am primit un e-mail cu o intrebare plinä de tristeţe. “Suntem noi, toţi românii, creatorii momentelor disperate prin care trece ţara ? Am creat noi la nivel de subconştient colectiv tot ce s-a intâmplat ? “

Intrebarea nu este deloc deplasatä.Ea cautä o explicaţie pentru nenorocirea cu inundaţiile ce s-a abätut anul acesta asupra unor zone din ţarä. Este aceastä nenorocire un simplu rezultat al naturii dezlänţuite sau , dimpotrivä, oamenii au o responsabilitate in ceea ce li s-a intâmplat ?

Ati observat, desigur, din articolele mele , cä sunt un adept hotärât al ideii cä tot ceea ce se intâmplä un viaţa fiecäruia dintre noi este expresia vieţii noastre interioare – a gândurilor, credinţelor şi sentimentelor noastre. Suntem ceea ce gândim , conştient şi inconştient. Cei ce işi dau seama de acest lucru işi creazä in mod conştient şi planificat, orä de orä , zi de zi, an de an, viaţa pe care şi-o doresc. Exact cum ţi-ai construi o casä, de pildä. Cei ce nu sunt conştienţi de acest lucru creazä şi ei, dar involuntar şi nu ceea ce doresc, ci ceea ce iese - la intâmplare. Construcţii urâte, şubrede, nesänätoase.Iar apoi se plâng cä viaţa e grea.

Am fäcut aceastä precizare pentru a inţelege cä intrebarea ce mi s-a pus are o puternicä legätura cu subiectul Stiinţei succesului. Ceea ce se intâmplä la nivel individual se poate extrapola, cu precauţiile de rigoare, la nivel colectiv. Exemplul cel mai bun este in viaţa politicä. Care a fost sentimentul dominant in subconştientul colectiv timp de 20 de ani ? Teama. Teama de schimbare, teama de säräcie.Ce fel de reprezentanţi ne-am ales ? Politicieni care au intruchipat aceste temeri şi le-au facut vizibile. Acum avem mari intârzieri in reforme, iar säräcia este extinsä ca o epidemie.Teama de schimbare a blocat schimbarea, teama de sărăcie a extins sărăcia.

Dar, sä revin.Deşi subconştientul colectiv poate produce multe realitäţi, bune sau rele, sincer nu cred cä poate produce inundaţii şi cutremure. Mai degrabä avem de a face cu o incercare , un test de atitudine, forţä moralä, solidaritate. O incercare la care Dumnezeu ne supune pentru a ne autodescoperi cine şi cum suntem cu adevärat.Câţi au trecut acest test ? Câţi au găsit inlăuntrul lor resursele pentru a infrunta şi a depăşi aceste momente critice ? Cum ar fi reacţionat cei ce privesc la televizor, dacă ar fi fost ei locuitorii satelor inundate din Moldova ?

Despre incercările pe care trebuie să le intâmpinăm vorbeşte un frumos text, cu autor anonim :

Am cerut putere
Si Dumnezeu mi-a oferit dificultăţi pentru a mă face puternic
Am cerut inţelepciune
Si Dumnezeu mi-a oferit probleme de rezolvat
Am cerut prosperitate
Si Dumnezeu mi-a oferit braţe şi minte să muncesc
Am cerut curaj
Si Dumnezeu mi-a oferit primejdii de depăşit
Am cerut răbdare
Si Dumnezeu m-a pus in situaţii unde eram forţat să aştept
Am cerut dragoste
Si Dumnezeu mi-a oferit oameni tulburaţi pe care să-i ajut
Am cerut favoruri
Si Dumnezeu mi-a oferit oportunităţi
Nu am primit nimic din ceea ce am cerut
Am primit tot ceea ce-mi era necesar
Rugăciunile mele au fost ascultate.

-->
Silviu Popa. PhD - Doctor în Ştiinţe