S.O.S. Salvati dragostea noastra !
Chiar si cand esti in pragul despartirii, inca mai exista o sansa de a-ti salva dragostea. De ce sa nu o valorifici ?
Putine lucruri sunt mai dureroase ca o relatie pe punctul de a se rupe. Un lung sir de greseli, de gesturi si cuvinte care ranesc – adesea fara a fi constienti de aceasta – au umplut paharul unuia dintre voi. Sau al amandurora ? Fapt este ca ati ajuns la un prag dincolo de care se deschide abisul. End of the road.
Daca va consoleaza cu ceva, ca voi doi sunt multi altii care se confrunta cu probleme si crize in relatia lor. Am sa va povestesc despre un caz recent in care am fost implicat prin natura activitatii mele. Cei doi protagonisti, Adela si Cosmin (nume schimbate pentru confidentialitate), m-au sunat ca sa imi ceara sprijinul. “Sunt cu bagajele facute, daca nu se intampla cumva o minune, in seara asta ne despartim!” imi spune Adela. O cearta violenta avusese loc intre ei. Cu o seara inainte fusesera impreuna la un restaurant. La un moment dat, mobilul lui Cosmin suna; era tatal sau care ii reprosa ca nu a mai venit de mult pe la casa parinteasca, in provincie. Cosmin iese afara ca sa poarte discutia ce devenise tot mai tensionata.
Cand se intoarce la masa, este complet transfigurat. Este nervos, ba chiar furios. Ii raspunde sarcastic Adelei. “Nu e treaba ta ce vorbesc cu ai mei !” Nu era prima oara cand ii vorbea asa. Deseori apareau scantei cand vorbeau despre “ai mei” si “ai tai”. De fapt, nici nu era singurul subiect care provoca violente verbale din partea lui. Cosmin avea o fire agresiva si intoleranta la opiniile altora, inclusiv ale Adelei. Totusi, constientiza acest defect si isi cerea iertare cand o lua razna.
Doar ca episoadele se repetau des si Adela a inceput sa se simta ranita, speriata, derutata. Iar seara acesta a pus capac ! La iesire, ea a chemat un taxi care sa o duca acasa la o prietena. Era prima noapte cand nu dormeau impreuna dupa mai bine de 2 ani de cand se mutase la Cosmin.
Eram cu telefonul la ureche, ascultandu-i si gandind cum putem repara situatia. Cea mai rapida cale si, in plus, utilizabila prin telefon, este EFT. E o tehnica foarte puternica, indicata pentru rezolvarea unor astfel de cazuri, cu imensa incarcatura emotionala (mai multe informatii pe http://stiintasuccesului.blogspot.com/search/label/EFT ).
Am inceput sa lucrez cu Adela, focusandu-ne pe emotiile ei legate de iminenta despartirii.
“Simt ca nu mai rezist incordarii”
“Ma simt atat de ranita de vorbele lui”
“De ce ma acuza pe nedrept ?”
“Sunt foarte suparata pe el !”
“E atat de trist ce mi se intampla”
Dupa cateva runde pe fiecare emotie, intensitatea ei a scazut la 1-2 pe o scara de la 0 la 10. Ceea ce absolut OK. Am intrebat-o pe Adela : “Ce alegere ai face acum?” Raspunsul a fost “Aleg sa imi pastrez si sa imi cresc iubirea pentru el!”
L-am cerut pe Cosmin la telefon si i-am propus sa derulam filmul evenimentelor. Prima secventa : discutia pe mobil cu tatal lui. Ce emotii ti-a declansat ?
“Sunt atat de furios pentru ca imi face reprosuri neintemeiate!””
“Ma simt tratat de parca as fi un copi, nu un adult”
“Tot timpul ma pune la colt”
“Ma enerveaza ca tipa la mine”
Am lucrat pe aceste emotii intense (de nota 9-10) de furie, enervare, frustrare pana cand le-am redus la 1-0. Brusc, vocea lui Cosmin a devenit foarte calma. “Hai sa derulam secventa a doua : revii la masa, langa Adela. Ce simti acum ?” “Ma simt calm si linistit. Nu inteleg de ce am fost rautacios cu Adela. Vad lucrurile din alta perspectiva. Parca am avut pe ochi niste ochelari care deformau. Ochelarii furiei.”
Ce a ramas in urma acestei constatari ? Un urias sentiment de vinovatie pentru ca s-a purtat oribil cu iubita lui.
“Ma simt cumplit de vinovat fata de Adela”
“Cum am putut sa ii vorbesc atat de urat ?”
“Doamne, nu vreau sa o pierd!”
“Imi pare asa de rau ca am ranit-o”
Alte cateva runde au fost necesare pentru a disipa si acest sentiment. In acest punct, l-am intrebat pe Cosmin “Ce alegere ai face acum?” Raspunsul lui “Aleg sa o iubesc chiar mai mult ca inainte!”
Au trecut 3 saptamani de atunci. Nu numai ca nu s-au mai despartit, dar acum cei doi simt ca dragostea lor este mai puternica decat oricand. Sunt mai deschisi unul fata de celalalt si mult mai toleranti la opinia celuilalt. In fond, ce nu te distruge, te intareste , nu-i asa ?
Live positive !

dr.Silviu Popa