Cum ti se pare viitorul?

Cand te gandesti la viitor, mai ales in aceasta perioada de criza si incertitudine, este greu sa iti pastrezi o atitudine pozitiva si plina de speranta. Televiziunea, radioul, ziarele si revistele se intrec in a crea o imagine apocaliptica a viitorului. In fond, mass media si-ar pierde audienta daca nu ne-ar bombarda zilnic cu stiri negative, nu-i asa ?
Sa adaugam corul de vaicareli si blamari pe care il auzim permanent de la rude, apropiati sau colegi de serviciu. Ce s-a intamplat rau ? Ce se poate intampla rau ? Am mostenit parca obiceiul de a ne focusa pe ce merge rau in viata noastra. Am invatat de la “cei mai buni” cum sa fim stresati si ingrijorati de boli, de bani, de impozite si taxe, de slujba, de relatiile cu altii, de economie si de politicieni. Cum sa mai ramai o persoana pozitiva in asemenea conditii ?
Grija pentru viitor, mai precis pentru ce ar putea fi rau in viitor, este un puternic factor de stres. Iar un stres crescut afecteaza profund negativ (buna)starea noastra fizica, mentala si emotionala. Putem oare stopa acest proces distructiv pentru viata noastra ? Da. Vestea buna este ca, in loc sa ne lasam luati de valul gandurilor negative si stresante, putem sa devenim constienti de ce ni se intâmpla. Putem invata sa ne eliberam de tiparele gresite de gândire si simtire.
Unul din cele mai bune instrumente care ne ajuta sa fim mai pozitivi si mai increzatori in viitor este EFT (Emotional Freedom Techniques). Teama de viitor, ca orice teama, poate fi inlaturata usor si rapid cu EFT. Incepe cu “Chiar daca imi este atat de teama de viitor, ma accept asa cum sunt total si profund”.Tapeaza pe cele 8 puncte repetand “aceasta teama de viitor” (informatii suplimentare gasesti pe http://stiintasuccesului.blogspot.com/search/label/EFT).
Apoi continua cu lucruri mai concrete legate de viitor :
“Mi-e teama ca nu am sa imi gasesc un job potrivit la terminarea facultatii”
“Mi-e teama sa nu imi pierd jobul actual din cauza crizei”
“Sunt ingrijorata de cum va evolua relatia mea”
“Cu cine o sa imi las copilul dupa ce termin concediul de maternitate?” etc etc
Vei observa cu uimire cum scade in intensitate sentimentul de teama, de ingrijorare, de lipsa de control. In locul lui, cu alegerile potrivite, poti introduce sentimente de speranta, incredere si optimism fata de viitor.
“Aleg sa am incredere ca pot gasi cele mai bune solutii pentru mine”
“Aleg sa infrunt cu curaj orice provocare”
“Aleg sa fiu deschisa oportunitatilor”
“Aleg sa ma ma simt libera de orice teama si grija”
Nu-i asa ca te simti deja mult mai bine? In fond, viitorul tau este determinat de alegerile pe care le faci acum, la timpul prezent. Poti face aceste alegeri de pe o pozitie de calm, incredere si asteptare pozitiva. Pentru ca, literalmente, cu EFT viitorul este in mainile tale.