Povesti de succes în România

Povesti de succes gãsim nu doar în cãrţile motivaţionale americane. Ele existã şi în paginile revistelor româneşti.Pentru motivul simplu cã şi în România existã destui oameni de succes. Oameni care au realizar ceva în viaţã şi care ne pot inspira prin exemplul lor.










De şase ori campion mondial, admis la şapte facultăţi americane înaintea BAC-ului

Se distrează câştigând aur şi argint la olimpiade internaţionale. Are, până acum, patru medalii de aur în afară, două de argint şi un bronz, toate câştigate în patru ani de zile, consecutiv. Tânărul Marius Constantin din Bucureşti s-ar plictisi rău fără concursuri. Nici nu şi-a dat BAC-ul, dar e deja admis la şapte facultăţi americane. Şi Yale i-a spus "da", însă o va sacrifica pentru Princeton citeste mai mult









Tânărul Andrei Popa s-a îmbogăţit spălând maşinile şoferilor care nu au mai avut bani de rate la leasing.
Firmele le-au luat maşin
ile înapoi şi acum sunt obligate să le tot dichisească, pentru a le rula mai departe. De când avem criză, afacerea tânărului a explodat cu 200%. Când restul patronilor concediau, el angaja. A dezvoltat "spălătoria mobilă" care-ţi spală maşina direct în parcare. Deja are 23 de francizaţi în toată ţara.. citeste mai mult







Un francez face bani din motociclete la Craiova
Venit cu doar 20.000 de euro în buzunar, francezul Gerard Muller a dovedit tuturor cunoscuţilor că în România se pot face afaceri de la zero. citeste mai mult







Tânărul antreprenor Andrei Zârnoveanu face bani din chitare
Andrei abia intrase la facultate, când tatăl lui i-a propus să-şi urmeze pasiunea pentru muzica rock în business. Ideea le-a venit în 2003, pe când Andrei avea 20 de ani, în timp ce participau la un târg de chitare în Statele Unite.
citeste mai mult









Un milionar basarabean la Bucuresti Originar din Republica Moldova, fondatorul Neogen avea 16 ani cand a intrat la Academia de Studii Economice din Bucuresti. La cei 34 de ani ai sai, Calin Fusu, fondatorul si actionarul principal al site-ului de internet Neogen, este unul dintre cei mai tineri oameni de afaceri de succes din Romania. Portalurile sale cu anunturi – locuri de munca, matrimoniale, vanzari etc. – sunt vizitate zilnic de milioane de oameni din Romania, Serbia, Bulgaria si Republica Moldova.citeste mai mult









Un fizician roman cu sanse la o cariera in Hollywood Nu contează meseria pentru care studiezi şi te pregăteşti ani de zile, dacă descoperi, în decursul timpului, că ţi-ar plăcea să experimentezi şi altceva. Este şi cazul unui român stabilit în Statele Unite, cu un job cât se poate de serios: cercetător în domeniul fizicii nucleare. Omul şi-a zis că merită să încerce şi actoria. Nu oriunde, ci chiar în cetetatea filmului.
citeste mai mult










Alba are unul dintre cei mai buni matematicieni din lume Munca de peste 12 ani a unui profesor universitar din Alba Iulia este incununata in acest an cu premiul pentru cel mai bun cercetator intr-un domeniu al matematicii – teoria geometrica a functiilor. Titlul este oferit de catre Institutul de Cercetare pentru Stiinte Matematice din cadrul Univeritatii Kyoto, Japonia, si este unul recunoscut in intreaga lume.
citeste mai mult







Inventatorul Roboscan Dupa ce timp de 15 ani a investit in domeniul cercetarii si inventiei, fara insa prea multe rezultate din cauza lipsei de finantare, antreprenorul de 51 de ani Mircea Tudor a dat in sfarsit lovitura. Firma sa, MB Technology, a castigat marele premiu de la Salonul International de Inventii de la Geneva cu Roboscan, sistemul de radiografiere cu raze gama capabil sa vada prin orice container de la vama, fara a expune operatorul la radiatii.
citeste mai mult





Silvia Timofte, creatoarea de genţi handmade

Nu contează formele, mărimile sau culorile. Silviei îi plac toate genţile la fel de mult şi când le creează încearcă să îmbine atenţia pentru detalii cu utilitatea genţii.
citeste mai mult



Românul care a construit cel mai rapid roboţel

citeste mai mult



Meyrem Bulucek, fotograful de succes la 18 ani

Deşi este încă elevă la liceu, pozele lui Meyrem au fost expuse într-o galerie în Australia, după ce a ajuns în finala unui concurs din ţara cangurilor.
citeste mai mult



Povesti de succes romanesti din IT


Conduc afaceri de milioane de euro, dar sunt celebri necunoscuti! Cel putin la noi in tara, fiindca in Silicon Valley si pe piata europeana de IT si-au facut deja un renume.






CAMELIA SUCU

Este o femeie delicata si frumoasa. Daca o vezi, ai perceptia unui om sensibil. Dar dincolo de aceasta imagine fragila se ascunde un om deosebit de puternic. Camelia Sucu este una dintre cele mai de succes femei de afaceri din Romania. Aproape in fiecare an s-a situat printre primele pozitii ale ierarhiei Topului Capital si probabil ca nici anul acesta nu va face exceptie. Cu toate ca este o femeie extrem de ocupata, Camelia Sucu si-a facut timp sa ne vorbeasca putin despre afaceri, succes, frumusete. O vedere de ansamblu tonica asupra vietii unei personalitati de succes.
Rareori Camelia Sucu sta in biroul de la Class Living, acesta fiind si brandul in spatele caruia sta ambitioasa femeie de afaceri. Ii place sa se afle in mijlocul clientilor sai unde rezolva probleme si incearca sa multumeasca si cele mai sofisticate gusturi. Pentru ca in materie de mobila de lux firma Cameliei Sucu este lider de piata. Cand era mica si locuia in cartierul Militari, se visa medic stomatolog. Visul i s-a implinit partial pentru ca a ajuns medic, dar nu stomatolog. Un vis abandonat undeva, la inceputul carierei in domeniul afacerilor si dupa ce au venit pe lume cele doua fete ale sale. Camelia Sucu nu are prejudecati in ceea ce priveste domeniul afacerilor cum ca acesta ar apartine exclusiv barbatilor. Dimpotriva. Crede ca proportia este egala intre femeile manager si barbatii manager. „Cred ca ambii au calitati diferite, nu unii mai multe si altii mai putine. Femeile sunt ceva mai intuitive dupa cum stim, iar barbatii ceva mai analitici. Dupa parerea mea, nu exista retete. Fiecare dintre noi avem drumul nostru si «firul epic» cum imi place mie sa spun, si astfel reusim in viata.” Favorizeaza imaginea performantele in cariera? Au femeile mai mult succes mizand pe aspectul fizic? Performantele in cariera nu sunt direct proportionale cu imaginea, insa depinde si ce cariera iti alegi. Daca iti doresti sa faci cariera ca model, atunci da, conteaza. Insa, in general, oamenilor le plac persoanele ingrijite, la care respectul de sine este vizibil, pentru ca atunci vor fi si ei, la randul lor, respectati. Atunci cand dai mana la o intalnire, este bine sa pornesti cu dreptul, sa emani incredere si profesionalism.”

„Stilul meu poarta amprenta foarte personala”
Chiar daca este o femeie de afaceri foarte ocupata, Camelia Sucu isi face totusi timp si pentru propria persoana apeland la tot felul de mijloace de mentinere a frumusetii, a sanatatii, a unui tonus bun. Am vrut sa stim cat dintre aceste mijloace influenteaza succesul in cariera. „stiu ca e un cliseu dar sunt de parere ca frumusetea vine din interior. Am intalnit femei foarte frumoase care „nu spun” mai nimic si femei care debordeaza de energie pozitiva care te electrocuteaza la nivel de intelect si te cuceresc. Parerea mea este ca trebuie sa fim femei ingrijite cu sau fara cariera. Sunt femei casnice de la care multe dintre noi au de invatat. Nu cred ca atributele fizice sunt cele care conteaza pentru a ajunge o femeie de succes. Forta interioara, energia, pasiunea si dorinta de a face ceea ce-ti place cel mai mult sunt cele mai importante. Personal, nu ma consider o persoana care le stie pe toate, si de aceea pentru a-mi intretine imaginea apelez la specialisti. Insa, recunosc, filtrez informatia prin prisma personalitatii mele, a experientei si a gusturilor mele, astfel ca stilul meu poarta amprenta foarte personala.” De altfel, Camelia Sucu are si un program zilnic de ingrijire din care nu lipseste sportul: „Alerg in fiecare dimineata in jur de 10 km, in Parcul Herastrau, iar seara, dupa program, fac sport. Apoi, urmez pasii clasici de ingrijire faciala, demachiere, tonifiere, hidratare etc. In plus, fac sport cu echipa mea de la Class Living. Am echipat o sala de fitness in sediul nostru nou; este foarte motivant si functioneaza si ca un exercitiu de team-building.”

„Vreau si pot”

In general, femeile de afaceri se misca intr-un ritm infernal, nemairamanandu-le timp aproape deloc pentru sine. Insa, Camelia Sucu incearca sa echilibreze balanta si adopta o alimentatie sanatoasa: „Nu urmez nicio dieta, dar am grija ce mananc. Pun accent pe fructe si evit dulciurile. Dietele drastice sunt destul de nocive pentru organism dupa parerea mea, asa ca nu le recomand.”
Printre factorii pe care i-ar enumera pentru relaxare dupa o zi agitata de munca, ar fi: „O carte buna care este intotdeauna remediul ideal pentru oboseala de peste zi. Mai e si sportul care, de asemenea, pentru mine este extrem de relaxant.”

Primul lucru pe care-l face insa cand ajunge acasa este „sa vorbesc cu fetele mele.
Ne povestim una alteia, ne sfatuim, ne incheiem ziua in familie.” De altfel, daca ar fi sa sfatuiasca tinerii din ziua de azi care aleg sa dea numai la Drept si ASE ce sa faca, si tinand cont ca este si mama, si intr-o buna zi una sau chiar ambele fete vor fi cu siguranta succesoarele sale, Camelia Sucu ar avea un singur raspuns: „Tinerii reprezinta viitorul nostru si eu cred sincer ca sunt foarte multi tineri de succes, care vor misca muntii din loc. Cat despre sfaturi, eu ii incurajez sa-si urmeze drumul in viata si sa faca ceea ce le place cel mai mult. Unde nu exista pasiune, nu poate veni succesul.” Asadar, Camelia Sucu incurajeaza performanta in cariera. Este omul care stie cu siguranta si sa intinda o mana la nevoie si sa ajute tinerii sa devina oameni de succes. Sensibilitatea sa sta si in faptul ca s-a implicat deseori in rezolvarea cazurilor umanitare, dar si in campanii de sanatate, mai ales ca formatia sa de baza este cea de medic. Ar mai fi de adaugat ceva? Doua cuvinte. Cele doua verbe cu care Camelia Sucu isi incepe ziua si care o definesc in totalitate: „vreau si pot”.
Articol preluat din revista Tonica



IUSTIN PARASCHIV
25. 45. O parte din secvenţa de numere câştigătoare la loterie? Nici vorbă. Reprezintă vârsta unuia dintre cei mai tineri milionari din România şi valoarea în milioane de euro a averii pe care o deţine. Iustin Paraschiv a dezvoltat în câţiva ani un „imperiu“ local prin investiţii în industria alimentară, în terenuri şi în plasamente bursiere.

Un birou de la parterul unui bloc din oraşul Mizil. Aici îşi petrece Iustin Paraschiv aproximativ 14 ore pe zi, vorbind la telefon şi răspunzând la e-mail-uri, asta în cazul în care nu are întâlniri cu clienţii. În doar câţiva ani, firma sa a ajuns unul dintre principalii jucători pe piaţa distribuţiei de materie primă pentru industria cărnii, cu o cifră de afaceri de peste 213,7 milioane de lei (aproximativ 62 de milioane de euro) şi un profit net de peste 15,4 milioane de lei (4,5 milioane de euro). „Anul trecut, am avut o creştere a cifrei de afaceri de 36,75%, în vreme ce profitul a urcat cu 36%“, spune Paraschiv.

Vă gândiţi că distribuţia de carne congelată şi refrigerată este o alegere de carieră neobişnuită pentru un tânăr? Nu şi când tânărul respectiv a crescut în mediul afacerilor din industria alimentară, părinţii săi fiind proprietarii unei mici fabrici de mezeluri şi a câtorva magazine de desfacere. „Când aveam 18 ani, au lăsat averea lor, de câteva sute de mii de euro, pe mâna mea. Asta mi-a dat încredere că pot să fac ceva şi am riscat mult“, povesteşte Paraschiv.

Un an mai târziu, şi-a înfiinţat propria companie (Carmistin) mai mult pentru a rezolva problemele de aprovizionare pe care le întâmpina fabrica deţinută de părinţii săi. „Investiţia“ iniţială a fost de numai 1.500 de lei, costul înregistrării firmei. Adept al „furatului“ meseriei, a început să meargă la întâlniri cu diverşi oameni de afaceri din acelaşi domeniu, din alte ţări, ascultând cu atenţie planurile lor de dezvoltare şi înţelegând modul în care aceştia gândeau.

Clienţii nu au întârziat să apară. Primul dintre aceştia a fost Aldis Călăraşi, iar în prezent, numărul clienţilor a ajuns la 1.300.

Cum să creşti într-un an cât alţii în zece
De mare ajutor la început i-a fost faptul că a ştiut să negocieze afacerile la telefon. „Aveam un partener de afaceri în Germania şi, timp de doi ani, vorbeam la telefon, îi spuneam de ce am nevoie şi îi plăteam în avans. A ajuns să-mi trimită marfă în valoare de două milioane de euro fără să-i dau nici o garanţie. Când ne-am întâlnit prima dată, la un târg Romexpo, m-am prezentat, iar el m-a întrebat unde este Iustin senior. Aveam doar 21 de ani“, îşi aminteşte Paraschiv. Iar cel mai mare avantaj a fost atunci obţinerea unor contracte de exclusivitate pentru câteva firme din Europa.

Profitând de un trend bun pe care îl avea piaţa de distribuţie a cărnii în acel moment, din profitul scos după primul an de activitate a cumpărat cantităţi însemnate de carne în avans, din SUA, Brazilia şi Canada. „Dura cam trei luni să ajungă carnea în România, timp în care valoarea ei creştea foarte mult“, a explicat el. „Cu banii pe care i-am făcut astfel, am cumpărat acţiuni la bursă, în special la SIF-uri, a căror valoare a crescut cu 200 de procente per total, în ultimii trei ani. Am cumpărat şi multe terenuri“.

Prima investiţie majoră în Carmistin a fost de 800.000 de euro, pentru un depozit. La început, a mers pe închirieri de depozite, la mai multe centre logistice, dar cheltuielile erau foarte mari. Pentru a mări profitul firmei, a cumpărat câteva autovehicule de transport, cele cu care lucrase până atunci fiind închiriate. Aşa a pus bazele unei divizii de transporturi în cadrul firmei, investiţia ridicându-se la aproximativ 2,4 milioane de euro.

De la distribuţie la producţie

Intrarea României în Uniunea Europeană l-a determinat pe Iustin Paraschiv să-şi regândească planurile de afaceri. Extinderea activităţii către producţia de carne era un pas firesc. „Comerţul merge mai greu acum, pentru că toate firmele din Europa îşi deschid reprezentanţă în România. Înainte, îi reprezentam eu, acum ei pot vinde direct“, a explicat el. În acest an, va începe construcţia unor ferme de porci, ce vor include şi abator, valoarea investiţiei fiind între opt şi zece milioane de euro. „Ţin foarte mult să accesez câteva programe de finanţare de la Uniunea Europeană, pentru că sunt bani nerambursabili în proporţie de 50%. Proiectul va fi finalizat anul viitor. Vom crea aproximativ 300 de locuri de muncă“, explică omul de afaceri. Fermele vor fi construite lângă Mizil, pe terenurile deţinute de companie. „În activitatea pe care o am eu, nu poţi controla afacerea dacă este departe de locul în care eşti tu, pentru că eşti furat, indiferent de sistemul de supraveghere pe care l-ai avea“, explică el.

Anul trecut, a cumpărat o fermă de vite, doar pentru producţia de carne, nu şi de lapte, prin intermediul firmei Pajo Holding, la care deţine 90% din acţiuni, restul de zece procente fiind controlate de tatăl său. Aproximativ 1,7 milioane de euro au fost investite, urmând ca unitatea să atingă capacitatea maximă, de peste 2.500 de capete, în circa patru luni. Iar lucrurile se mişcă...

Iustin a început exportul de animale vii, având un parteneriat cu firme din Italia şi Spania, fiind în discuţii şi cu firme olandeze. Compania sa are şi aviz de export de carne în Uniunea Europeană, dar acest lucru nu îl ajută foarte mult: „Avem pestă porcină în România şi nu se poate exporta decât carne de pasăre. Asta se întâmplă după ce au închis peste 200 de fabrici mici, pentru a le aduce la standardele UE, ca să poată exporta. Iar carnea de pasăre este mai scumpă în România şi nu ar fi rentabil să o trimiţi la export“, spune el.

Imobiliare, imobiliare, imobiliare…

Tânărul antreprenor nu se opreşte doar la importul, distribuţia şi producţia de carne. Având multe terenuri, a hotărât să se lanseze şi în afaceri cu cereale.

O mare parte din primii bani făcuţi prin Carmistin au fost investiţi în afaceri imobiliare. Iustin Paraschiv deţine azi terenuri lângă Bucureşti şi în judeţul Prahova. „Când le-am cumpărat, am plătit circa un milion de euro. Acum, valoarea lor este între opt şi zece milioane de euro. Numai lângă Bucureşti am zece hectare, iar în centrul oraşului Sinaia, am un teren de 2.500 mp, pentru care primesc oferte de vânzare în fiecare lună“, dezvăluie Paraschiv. De altfel, pe acest din urmă teren intenţionează să ridice un hotel.

„A fost visul meu, dar nu am avut timp să mă ocup de acest lucru, pentru că am fost ocupat cu dezvoltarea firmei. Pe acest teren trebuie neapărat construit un hotel de cinci stele, locaţia fiind foarte bună. Nu ar merita să fac unul de trei sau patru stele“.

În Ploieşti, deţine un teren intravilan de 13.000 mp, la care se adaugă aproape 1.000 de hectare în Ploieşti, Mizil şi Buzău. Pe unul dintre terenurile din jurul oraşului Ploieşti, omul de afaceri va construi încă un depozit, pentru care va aloca două milioane de euro. „Cumpărarea terenurilor a fost o mişcare foarte bună, pentru că valoarea lor a crescut foarte mult. Prin vânzarea unor terenuri, îmi permit să vin cu capital în firmă. Cred că valoarea lor ar mai creşte cu 20 – 30% în următorii ani, dar nu aş avea cu ce să fac investiţii în companie, dacă le-aş mai ţine“, a spus Paraschiv.

Tânărul este activ şi la bursă, unde pariază pe acţiunile din sectorul financiar şi pe cele din petrol. „Valoarea acţiunilor pe care le deţin este în jur de trei milioane de euro. Am investit şi în acţiuni mai mici, pentru că am văzut că se mişcă foarte bine. Am cumpărat nişte acţiuni şi pe bursa din Viena, dar le-am ţinut un an de zile degeaba“.

Deşi a ajuns să aibă o avere impresionantă pentru vârsta lui, 25 de ani, Iustin Paraschiv susţine că nu pentru bani munceşte, ci pentru o poziţie cât mai bună pe piaţă. „Dacă ar fi să vând tot ce am, să pun banii la bancă, din dobândă aş sta în fiecare zi la un hotel de cinci stele. Nu aş reuşi să cheltui nici banii din dobândă“, a încheiat el.

Momentul oportun
«Am primit oferte de vânzare a pachetului majoritar de multe ori, dar nu vreau încă să vând, sunt tânăr. Cred că am prins un tren bun şi că nu ar trebui să mă dau încă jos din el. Am intrat în afacerea asta la momentul bun. Mulţi dintre cei care au intrat mai târziu au dat faliment.»


Material preluat de pe site-ul www.Capital.ro


FLORENTIN BANU

A avut curajul să producă la standarde occidentale într-o economie dominată de importuri ieftine din Turcia şi China. În 2000, ca o recunoaştere, parcă, a acestui fapt, fabrica de napolitane Joe a fost preluată de Nestlé.

Omul de afaceri timişorean s-a concentrat, în continuare, spre dezvoltarea reţelei de supermarketuri Artima. Cele 14 magazine au fost cumpărate, pentru 17 milioane de euro, de către Enterprise Investors, în 2005, nici trei ani mai târziu reţeaua (ajunsă la 21 de unităţi) fiind vândută către Carrefour, pentru 55 de milioane de euro.

Banii obţinuţi în urma tranzacţiei au fost reinvestiţi. „M-am retras din afacerea Artima odată cu preluarea acesteia“, a spus Banu, dezvăluind că se axează pe producţia de componente auto şi pe construcţia de blocuri de locuinţe.

„Sper ca în câţiva ani să ajungem la 1.000 de angajaţi pe partea de componente. Vom absorbi, practic, activitatea companiilor germane de profil care îşi restrâng activitatea din considerente de costuri“, a precizat el.

Material preluat de pe site-ul www.Capital.ro



RADU GEORGESCU
Se poate spune că el este cel care a pus oficial piaţa românească pe harta IT-ului mondial, în 2003, când a vândut tehnologia antivirus RAV, produsă de compania sa, Gecad, gigantului Microsoft. Povestea Gecad a început însă în 1992, când compania a dezvoltat o aplicaţie pornind de la platforma de proiectare AutoCAD, de aici şi numele companiei. Doi ani mai târziu însă, Radu Georgescu a intuit potenţialul dezvoltării internetului şi a reorientat afacerea către dezvoltarea unei soluţii antivirus.

La momentul la care Microsoft a cumpărat tehnologia, compania avea peste 150 de distribuitori în 60 de ţări, iar RAV proteja peste zece milioane de calculatoare personale. Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică, însă este evaluată de piaţă la aproximativ 20 de milioane de dolari. Cu banii încasaţi, Georgescu şi-a dezvoltat afacerea în alte direcţii, dar tot în domeniul software, deoarece, potrivit unor surse apropiate tranzacţiei, o parte a acordului încheiat cu Microsoft prevedea ca omul de afaceri să nu mai dezvolte produse potenţial concurente celui vândut.
Material preluat de pe site-ul www.Capital.ro




UCA MARINESCU

Ai visat vreodata sa vizitezi meleaguri exotice? A ajunge la capatul lumii nu este un tel de neatins pentru o femeie. Maria Uca Marinescu a strabatut toate continentele, fara sa ocoleasca Polii.
A fost in Tibet, a traversat Canada de la est la vest, Africa de la sud la nord. A fost in America de Sud si intr-un singur an - la varsta de 61 de ani! - a ajuns atat la Polul Nord, cat si la Polul Sud. Cine este Uca Marinescu si ce anume a indemnat-o in aceste peripluri extreme?
Daca nu stii nimic despre ea, poti crede ca are in jur de 50 de ani, insa nu ai putea sa-ti dai seama cu ce se ocupa. Cu o silueta si o tinuta impecabile, un chip frumos si o exprimare nuantata, poate trece drept o reprezentanta a lumii diplomatice, o aristocrata ratacita la Portile Orientului.
Ti-o poti inchipui intr-un salon elegant, intr-o loja la teatru, intr-o sala de balet; in nici un caz cutreierand tinuturi arctice, cu un rucsac supradimensionat in spate si cu o sanie incarcata cu bagaje agatata de talie!
Originara din Gheorghieni, absolventa a Institutului de Educatie Fizica si Sport, Uca a facut drumetii de cand se stie. Copila fiind, isi insotea tatal la vanatoare, mai tarziu a urcat pe munte, a fost in expeditii prin tara - niciodata mai lungi de o saptamana- doua, ca sa nu i se simta lipsa acasa. "Primele expeditii au fost in tara. Am incercat sa cunosc tot ce inseamna munte, natura, istorie a tarii si sa-i cunosc pe oamenii acestei tari."
Apoi, dupa moartea sotului, a simtit nevoia sa fuga, sa se rupa de amintiri. Si-a schimbat locuinta, dar degeaba. "Am fugit departe, in lume, ca sa-mi umplu sufletul cu altceva. Au fost doi-trei ani mai grei, dar acum sunt puternica", spune ea.
"M-am nascut cu aceasta chemare pentru natura, pentru cunoastere. Niciodata nu m-am oprit, am vrut sa merg mai departe, sa aflu mai mult.
Sunt mereu in cautare: a omului, a prieteniei, a existentei. Tot timpul ai posibilitatea sa mergi pe drumul cunoasterii, iar spiritul curiozitatii nu trebuie sa dispara cu varsta."
Atunci cand pleaca in expeditie o face ca sa-si largeasca orizontul cunoasterii, dar si ca sa demonstreze ceva: ca si romanii pot ajunge in locuri aproape inabordabile, ca si femeile sunt capabile de performante, ca si o sexagenara poate pune piciorul la Poli.O intreb daca nu ii este frica sa plece singura la drum.
Zambeste. "Chiar daca plec singura, peste tot sunt oameni. Omul, ca individ, nu e singur; traieste intr-o colectivitate. Mie imi sunt prieteni si cei care traiesc in Podisul Kalahari si cei din triburile din Papua-Noua Guinee.
Sunt oameni ca si mine si vreau sa-i cunosc. Cat priveste frica, nu pot sa spun ca nu cunosc sentimentul. Frica are doua parti distincte: o parte subconstienta, ca un semnal care se declanseaza, pe care poti sa o domini cu partea a doua, si anume constientizarea evenimentului sau a faptului care te face sa te temi.
Material preluat de pe site-ul www.Avantaje.ro
1 Response
  1. Anonim Says:

    Pacat ca link-ul referitor la domnul profesor Adrian Pascu, fostul director al Colegiului National Spiru Haret nu poate fi accesat. L-am avut profesor acum 30 de ani, un om absolut exceptional, valoros ca profesor, extraordinar ca pedagog si om. Lectiile de istorie se tineau in muzee, uneori insa istoria era lasata complet deoparte ca sa vorbim despre viata, despre problemele noastre ale elevilor; un om care ne-a dat mult, foarte mult - o baza temeinica de cunostinte si educatie dar intr-o abordare plina de bun simt, relaxata, apropiata de copii, uneori ferma atunci cand o mai luam razna, dar una peste alta un om caruia ii datoram enorm.
    Poate ca imaginile acelea de pe youtube (cenzurate acum), ar trebui totusi sa circule liber, sunt lectii pe care copiii nostri trebuie sa le stie.